Vi ❤️ Rocktober – utställningen fortsätter hela november-img

Vi ❤️ Rocktober – utställningen fortsätter hela november

Med start 2 oktober välkomnar vi till utställningen Vi ❤️ Rocktober hos oss på Commerce.

Utställningen visar tio barn och ungdomar som är som vem som helst. En självklarhet, kan tyckas, men faktum är att vi 2023 vet att det fortfarande finns många missförstånd och fördomar om att leva med Downs syndrom. En av de kanske vanligaste är att Downs syndrom i sig självt är det dominerande draget hos den som har diagnosen. Att man är sin diagnos. Utställningen bottnar i fotografier och intervjuer med barn och deras föräldrar och handlar om det där som ligger i det vardagliga. Egenskaper och personlighetsdrag som de flesta nog kan känna igen sig i. Med eller utan diagnos.

Välkommen på vernissage 28 oktober
Förutom utställningen som löper under hela oktober vill vi att du kryssar för lördagen den 28 oktober i kalendern. Mellan klockan kl 13.00–15.00 bjuder vi på tårta (så länge tårtan räcker) och firar med pompa och ståt. På plats finns flera av de familjer som figurerar i utställningen. Varmt välkommen!

Rocktober är en global satsning för att öka kunskapen om och förståelsen för Downs syndrom. Förra årets kampanj Commerce ❤️ Rocktober fick en otrolig genomslagskraft. Kampanjen, som var den första i sitt slag, blev hyllad och vann Sverigeguld för ”Best Marketing Campaign of the year” i NCSC Awards i maj.

I år skalar vi upp – kampanjen Vi ❤️ Rocktober, som är ett samarbete med Skandia Fastigheter och Svenska Downföreningen, rullas ut på totalt åtta av Skandia Fastigheters köpcentrum runt om i Sverige.

 

 

22 sep 2023