
Commerce ❤️ Rocktober
Nu välkomnar vi förra årets succè tillbaka, utställningen Vi ❤️ Rocktober.
Utställningen visar tio barn och ungdomar som är som vem som helst. En självklarhet, kan tyckas, men faktum är att vi 2024 vet att det fortfarande finns många missförstånd och fördomar om att leva med Downs syndrom. En av de kanske vanligaste är att Downs syndrom i sig självt är det dominerande draget hos den som har diagnosen. Att man är sin diagnos. Utställningen bottnar i fotografier och intervjuer genomförda 2023 med barn och deras föräldrar och handlar om det där som ligger i det vardagliga. Egenskaper och personlighetsdrag som de flesta nog kan känna igen sig i. Med eller utan diagnos.
Rocktober är en global satsning för att öka kunskapen om och förståelsen för Downs syndrom. 2022 års kampanj Commerce ❤️ Rocktober fick en otrolig genomslagskraft. Kampanjen, som var den första i sitt slag, blev hyllad och vann Sverigeguld för ”Best Marketing Campaign of the year” i NCSC Awards i maj förra året.
Varmt välkommen till utställningen Vi ❤️ Rocktober.
Lördagen den 26 oktober mellan 11–13 uppmärksammar vi Rocktober med en minivernissage. Då kan du träffa barnen från utställningen som är på plats tillsammans med sina familjer. Vi bjussar på bullar, bubblande dryck och fina överraskningar till barnen!
Gäller så långt lagret räcker.
01 okt 2024